10 dec 2014

Igår så fick jag nog och ringde vårdcentralen, eller de va de som ringde upp mig efter att jag lämnat mitt telefonnummer via webb. De ringde upp men tyvärr hade de ingen tid igår, så hon jag pratade med sa då att jag skulle ringa idag igen och då fylla i att det var akut, vilket jag också gjorde och jag fick tid hos läkaren 13.00 idag. Fick sitta och vänta en liten stund, vet inte riktigt hur mycket klockan var när det väl var min tur, men det gick rätt så snabbt. Fick först gå in i ett rum för att bli undersökt och sedan blev det bestämt att de skulle lägga snitt så blev förflyttad till ett annat rum där svälja ingrettep skulle göras.
Nervös var jag för hur ont det skulle göra, men jag har gjort det 1 gång förut, i somras så jag jag viste att det skulle göra ont, men det gör bara ont just när lokalbedövningen sprutas in. Jag höll inte tyst utan jag skrek AJ, AJ, AJ. Och läkaren blev typ helt till sig och frågade om allt var okej och mitt svar blev då: Ja, det är okej, fortsätt. Även fast jag låg där och skrek AJ!
Jag visste ju att det skulle göra ont när bedövningen skulle på plats, men det gör bara ont i några sekunder och de kan man ju faktiskt stå ut för i slutändan går det ju över.
När bedövningen väl verkat så var det dags för att lägga snittet, men det gick inte riktigt som planerat så de fick svbryta och jag blev skickad till Apoteket för att hämta ut antibiotika som förhoppningsvis ska hjälpa och få det att försvinna. Läkaren vågarde inte gå djupare än vad hon gjorde, och de kan jag förstå. Om de ska gå djupare så ska det inte göras på fri hand.
 
SKa äta antibiotika i 10 dagar nu, fick en lite överraskning när jag kom hem och öppnade bruken med tabletter och såg då hur stora de var. Egentligen inte så stora, men mycket större än vanliga värktabletter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se