8 dec 2014

Jätte intressant inlägg om tänder, eller inte.
 
Hade en liten diskussion med älsklinegn i helgen om tänder. Tydligen så hade han fått för sig att han hade 64 tänder och stod fast vid det. Jag svarade att de knappast var så eftersom en vuxen normalt har 32 tänder.
I mitt fall så har jag endast 24 tänder kvar då jag har dragit ut 8 för min käke är för liten för att alla ska få plats.
Det känns väldigt lite nu när jag tänker på det. Jag har BARA 24 tänder. Jag saknar 2st på varje sida. Men jag lever fullt normalt ändå.
Måste snart till tandläkaren också och få min tandläkare att göra om min rotfyllnad eftersom han sa att det var ca 8-9 år sedan han gjorde den sist och att den är gammal och måste göras om. Men jag har inte haft några större fel med fyllnaden som jag har nu förutom att en liten del gick sönder i början av året. Får skylla mig själv eftersom jag käkade på en hård karamell. Men han fixade till det och sedan dess har jag bara haft en liten infektion i tandköttet vid den tanden som han fixade till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se