2 feb 2014

5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på på sociala medier

Tänkte vara så knäpp att jag skulle kopiera några från Facebook, men jag hittar nog på några istället så ingen känner sig träffad.
Att skriva "God morgon alla" varje morgon och ingen gillar eller kommenterar är bara patetiskt även fast man har 400+ "vänner".
"Nu ska jag äta mat" ja men det gör väl alla, så kul att du vill dela med dig att du ska äta. Skulle vara lite mer intressant om man fick se en bild på det han/hon skulle äta.
Klassiskern "Fest?" förstår inte varför man frågar facebook om det är fest, varför inte skriva direkt till personer och fråga istället för vecka in och ut fråga alla när ingen kommer att svara ändå.
"Jag är uttråkad" jaha, men istället för att klaga över att du är uttråkad, gör något åt saken, dra en runk eller nått, skämt åsido, men försök att hitta på nått. Sätt på lite musik som man tycker om så blir det säkert lite roligare även om det är för stunden.
"Vem vill hitta på nått" var och varannan timme. Om ingen vill hitta på nått de 267 gångerna så tror jag ingen kommer att kommentera nästa 713 gångerna det skrivs. Det är bättre att skriva direkt till en person och fråga: vill du hitta på nått?
 Tror att man får ett snabbare svar om man gör så istället för att skriva en status.
 
Vad negativ jag låter här när jag sitter och klagar, men nu handlar ju inlägget om det jag stör mig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se