4 juni 2014

Vad gjorde jag igår då?
 
Tog bussen 14.32 mot akuten. Kom fram rätt fort och sen var det dags att vänta. Vid 17 tiden så var det min tur, fick ta blodprov, först I vänster arm, men hade inget blod där så fick bli stucken i höger arm också och tillslut så fann dom blod i mig. 
Fick gå tillbaka till väntrummet och vänta på provsvar, vid 18 tiden så blev jag inkallad och det var inget konstigt med mig, då jag fick välja om jag skulle vänta på kirurgen eller om jag ville gå hem, gick hem till Patricia en stund och åt mat och sen vid 20 tiden gick jag tillbaka till akuten och satt och vänta till klockan blev lite över 10 då jag blev inkallad till ett rum.
Ca 22.20 kom läkaren in och kollade och så konstaterade han att han skulle rådgöra med en annan läkare och se om de skulle skära i mig nu eller om se skulle planera in det vid ett senare tillfälle.
23,15 kom den andra läkaren in och han tyckte då att en tredje läkare borde kolla och det gick snabbt, men eftersom det inte är livshotande så går jag vänta ännu en gång. För de hade inte tid just nu.
Efter att jag fått vänta ännu en stund så var det äntligen dags för min tur att bli ompysslad.
De kollade och så fick jag bedövning, och fysatan vad den gjorde ont, det var inte bara ett stick med bedövning utan säker 3-4 stick. Väntade lite och så var jag helt bedövad och då var det dags att skära i mig, och det kändes inget alls som tur var.
Tog inte alls lång stund innan jag var klar och när jag gick ut från akuten var klockan 00.15 så då ringde jag Patricias vän som var så snäll och ge mig skjuts hem. Ingen ville ju att jag skulle gå hem själv mitt i natten. Kom väl hem ca 00.45 skulle jag tro och gick och la mig direkt för jag hade haft en sådan huvudvärk hela dagen.
 
Idag mår jag bättre och jag känner ingen smärta överhuvudtaget så det är bra. Hoppas bara det läker som det ska och att det inte kommer tillbaka för då måste jag tillbaka till akuten så får de skära i mig igen.
 
Idag har jag inte gjort så mycket, bara varit hemma och sitter just nu och "pratar" med älsklingen. Det blir väl inte så mycket prata eftersom jag just nu sitter och skriver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se