8 maj 2014

Hur svårt kan det vara att beställa lite nya p-piller? Tydligen så är det väldigt svårt i denna handikappade stad som man bor i.
Började med att skicka iväg ett mail fredagen 2 maj då jag ej hade tillräckligt för att ringa (kostar ju fyhelvete att ringa och jag hade ca 5 kr kvar att ringa för, och visst så var de borta efter 30 sekunder). Fick svar den 5 maj om att jag måste ringa ett telefonnummer och att de ej kan hjälpa via mail, men varför har de då funktionen mail på deras hemsida som man dessutom måste logga in med Bankid.
Ringer idag på det nummer som stod i svaret jag fick 5maj, och efter alla allternativ är upplästa och jag gjort mitt val så blir jag bortkopplad för tydligen så finns det ingen tid. Nehe, men då provar vi ett annat nummer och samma sak händer där. Loggar in på deras hemsida med Bankid och försöker boka en tid där, men det finns inga tider alls. Gick så pass långt fram i kalendern att det fortfarande står: "Inga lediga tider denna månad." i juni 2015!!!
Ringde till 1177 och frågade hur man ska gå till väga för att förnya recept, och fick då ytterligare ett nummer att ringa. Och när jag ringder det så kommer jag till någon ortoped!!!
Då kände jag att jag inte längre kunde vara trevlig och sa som det var att jag blivit sparkad som en boll hit och dit bara för man snart är utan piller. Så snäll som hon var så kopplade hon mig till ett nummer som FAKTISKT fungerar och så blir jag uppringd imorgon bitti omkring 8 tiden. Sen lär det väl ta ca 3 månader innan man får komma dit.
 
Så det var mitt mobilsaldo som gick åt pipan bara för att inte de kan skriva ut rätt nr på en gång, utan man måste ringa till 5+ olika nummer innan någon snäll jävel svarar och kopplar rätt.
 
Inte nog med det så krånglar mitt mobila Bankid så det skriker om det. För någon dag sedan så kom ett felmeddelande upp att jag måste beställa ett nytt Bankid, så det gjorde jag för 3 dagar sedan. De jag hade var giltigt fram till 2016 så det var inte så att giltighetstiden hade gått ut.
Beställde ett nytt och igårkväll så kväll så kom samma felmeddelande upp, att jag måste beställa ett nytt (efter bara 3 dagar!) när giltigheten var fram till 2017. Så fick kontakt support för Bankid också, så hoppas att de löser problemet nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se