18 feb 2015

Efter mycket om och men så har jag äntligen mitt paket hemma.
Paketet skickades den 9 feb omkring vad jag kommer ihåg vid 13 tiden och sedna började paketet sin resa mot mig.
 
 
Paketet började sin resa 10 feb kl 03.25 och kort efter det 11 feb kl 17.18 står det att postnummer är fel.
Vilket är väldigt konstigt, för på kvittot som finns vid avlämnandet av paketet så är postnumret rätt, och på paketet är det rätt.
 
 
Mitt paket blir då skickat till Toftanäs (vart de nu ligger) och sedcan vidare till Segeltorp (vet jag heller inte vart det är) och sedan till Gotland (en Ö, när jag bor på fastlandet, hmm) där det står felsorteras. Ja, det är väl klart mitt paket har blivit felsorterat. Så mitt paket blir tillbaka skickat till Segeltorp och sedan vidare till Örebro. Efter det vidare till Eskilstuna (jippi, mitt paket har nu nått rätt stad) lastas på en bil för utkörning. Men det gick ju inte att leverera då man måste ha en tag för att komma in i porten. Vanlig post har ju en tag så de kan komma in i porten, så om nu något företag ska leverera ett paket till dörren så ska väl de se till att de har en tag så de också kan komma in i porten, eller?
 
Eftersom de ej kom in i porten blir mitt paket lämnat på Ica och jag får då en avi (idag) om att jag kan hämta ut mitt paket. När jag kommer till Ica så säger de att mitt paket är under leverans och ej finns där. Men jag ser ju mitt paket så jag säger till de i kassan att kolla på paketet och klart så var det mitt paket. Tur så fick jag ut paketet ändå och har det hemma.
 
 
Sedan när är mitt postnummer 62229? Vem har gjort fel? Säger då en sak att DPD aldrig har varit en höjdare på att leverera, allt mindre varit bra på kundservice.
 
 
MItt pakete har levererats till postnummer 63229. Se där, det är ju rätt postnummer. Konstigt då att någon/något har fått för sig att det ska vara 62229 istället.
 
Nu ska jag sätta mig och öppna mitt paket som jag skulle haft för 1 vecka sedan (då det skulle levererats mellan den 11-13 feb) och sedan fixa något att äta, och ta värktabletter för min huvudvärk släpper aldrig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se