9 jan 2015

Detta är skrivet I realtid...
 8 jan
Jävla huvudvärk som aldrig släpper. 
Tog bussen 15,35 från mig och var vid sjukhuset ca 15 min senare. Tur så var det ingen kö till akuten reception, så klockan 15,51 blev jag inskriven. Ca 30-45 min senare blev jag inkallad till undersökningens rummet där de tog blodprov, blodtryck och kollade om jag hade feber  (vilket jag inte hade, 37,1 grader). 
Åter ut I väntrummet igen och ca 17 blev jag inkallad till ett rum där jag fick ligga och vänta på läkare. 
Läkaren kom ca 18 och frågade en massa frågor och lyssna på hjärta och lungor, testade min balans som inte var den bästa. Kändes som om jag skulle ramla bakåt när jag blundade. 
 
Ca kl 20.00 kom läkaren tillbaka och sa att ‎testerna såg bra ut men att jag hade lite för hög infektion halt I blodet eller hur man säger. Var ju samma sak I somras när jag var på akuten, och så fick jag ju antibiotika för hud infektion den 10 Dec som jag skulle äta I 10 dagar, antar att de inte hjälpte speciellt mycket då infektions halten fortfarande var högre än normalt. 
 
21,16 kom läkaren tillbaka och talade om att jag behöver vara kvar för röntgen. Jippi, nja, inte direkt. Men jag tänker inte lämna detta ställe förrän de vet varför jag har huvudvärk 80% av tiden jag är vaken. 
 
‎Klockan 3,25 så fick jag ÄNTLIGEN Komma upp på avdelningen strokeenheten / njurmedicin som jag ska sova på över natten. 
 
Sjuksköterskorna frågade om jag var hungrig? JA, eftersom jag inte har ätit något på 17,5 timme. Efter jag fått I mig smörgås och juice så ska jag SOVA! Ända fram tills de kommer och väcker mig. 
Ligger nu I sängen och de tog nyss blodtryck ‎(120/92) "inte konstigt att du har ont I huvudet" sa sjuksköterskan. Ingen feber nu heller, 36,7 grader.
 
Men hur ska detta gå? Sängen är 80-90 cm bred, och jag är van att sova ensam eller med pojkvännen I min 160 cm säng eller hans 180cm säng.
Jag hör folk som snarkar här, men jag ger igen med mitt morrande när jag sover.
Godnatt! 
 
 9 jan
‎Godmorgon! 
Blev väckt vid 7 tiden. Kolla temperaturen och blodtrycket, få frukost på sängen och sen iväg till CT (‎Computerized Tomography). Det gick rätt så fort och nu ligger jag I sängen igen (8,10). Ska vänta på att doktor ronden ska komma och då se vad de säger. Till dess tänker jag försöka sova. 
 
Läkaren kom vid halv 11 och sa att röntgen såg bra ut, inget som såg annorlunda ut. Men de ville ändå tömma lite vätska ifrån ryggmärgen (Lumbalpunktion). Usch det låter jätte läskigt! 
Gick ut och rökte och samtidigt prata med mamma I telefon. 
Halv 12 kom läkaren tillbaka och satte bedövning I ryggen. Trodde det skulle göra mer ont än vad det gjorde och en stund efter det var det dags att köra in nålen I ryggmärgen. Det gjorde däremot mer ont än bedövningen‎. 
Kort efter det så kom min lunch serverad på sängen. Underbara sjuksköterskor!  
 
Jättegod mat och morotskaka till efterrätt. Och nu är det bara att vänta på svar från ryggmärgsproven och se vad dom visar.
 
 Ca 14,20 kom läkaren in och sa att även detta prov såg bra ut och att jag då får åka hem. 
Han skulle även skicka en remiss till vårdcentralen så jag kommer bli kallad till sjukgymnasten.
 
14,35‎ tog jag bussen hem och var hemma ca 15.00.
 
Frukosten klockan 03.31
 
Lunchen med efterrätt
 
Här är då tjocka jag med hål i ryggen. Var inte värre änså.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se