15 nov 2015

Jag har tänkt lite på det här ordet "HEN"...
Jag har sett många använda det i sociala medier osv.
Men jag förstår inte VARFÖR man ska använda detta ord för att prata om en person.
 
Tidigare har vi använd ordet "personen" om man inte velat tala om vilket kön personen har eller om man inte vet.
Namn brukar oftast tala om ifall en person är tjej/kvinna eller pojke/man.
 
Men nu har någon smart typ kommit på ordet "HEN"... Alltså höna på engelska.
 
"Definitions of hen: a female bird, especially of a domestic fowl."
 
Det finns de som föds med båda könen, gener, könshormoner och det kallas då: intersexualitete eller intersex
 
Som sagt, jag kommer inte att använda ordet "HEN" då jag inte känner mig bekväm med det.
 
 
Kan även tillägga att jag vid yngre ålder träffat på en som föddes med båda könen, gener, könshormoner.
HON var en tjej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se