29 april 2016

När jag landade igår så var det världens snöstorm. Först stod jag och vänta på bussen och sen när jag var på bussen hem så är det första jag ser i motsats riktning en Ambulans. Jag tänkte inte så mycket på det utan tänkte på annat medan bussen forsatte köra.
Fram påvägen ser jag att de (polisen) spärrat av vägen så vi kan ej fortsätta på den vanliga vägen, så vi får köra in på en lite mindre väg.
Det hade varit en olycka längre fram på den stora vägen, och eftersom bilister inte kan anpassa sig vid trafikolyckor här i Sverige så har nu polisen bestämt att spärra av vägen. Jätte bra tycker jag för det ska inte krävas mera liv.
 
Väl inne på den mindre vägen så ser jag en bil som kört ner i diket. Stackare tänkte jag, men det var tydligen någon i bussen som börja svära och skratta åt han som kört i diket.
 
När vi kommit tillbaka på den stora vägen så ser jag ännu en som kört av vägen intill ett litet berg, och där står även en polisbil och pratar med bilisten som kört av vägen. Varpå någon i bussen skrattar igen, och jag vänder mig om och ser då att det är gubben bakom mig som skrattat. Varpå jag enkelt frågar han ifall han hade skrattat om det varit han som kört av vägen. För det är faktiskt inte ett dugg roligt om någon kör av vägen.
 
Inte långt efter detta så möter vi 4 st bandbilar som kör i rask takt. och inte kort efter det så kommer ytterligeare en ambulans.
 
Allt detta hände alltså mellan Nyköping och Sparreholm.
 
Jag tror många hade ändrat sina däck till sommardäck då vädret den senaste tiden visat på vår väder. Men kommer det snö och blir halt på vägen se då FAN till att köra försiktigt, eller kör inte alls om man ej har vinter däck på, alt däck som är anpassade på vinterväglag.
 
 
Bilden togs strax efter vi lämnat Nyköping: ju närmare Sparreholm vi kom ju mer snö var det på vägen.
 
Från SParreholm och hemåt så blev det mindre och väl hemma så regnade det bara och inget spår av snö fanns.
 
Idag ska jag ner på stan och till AF och sen träffa Ingrid och hennes dotter och ta någon good lunch någonstans. Jag tippar på att det blir på Bamboo..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se