22 maj 2016

Det har hänt många många gånger att folk inte kommer ihåg mitt namn. De säger fel, och även säger de fel när de känt mig i över 4 månader och träffat mig nästintill varje dag. Hur svårt kan det vara egentligen?
 
R O M I N A
 
Det stavas som det låter och det låter som det stavas, inget annat: Romania?
Vart i ROMINA finns det ett A i mitten och ett I i slutet?
 
När jag var yngre blev jag mobbad för mitt namn och ville därför byta till något vanligt, men det gjorde jag inte. Men det har ändå satt spår så när någon säger fel till mig så tar jag illa upp. Jag lyssnar inte till personen som säger mitt namn fel, för det är inte jag.
Jag har ett namn och det lyssnar jag till.
Jag har även smeknamn som jag lyssnar till, men enbart när vissa säger det. Pga att jag är uppväxt med att dessa personen kallar mig så. Det är en förkortning av mitt namn och inte en felsägning. Så det är okej.
 
Hur svårt kan det vara att läsa R O M I N A?
Hur svårt kan det vara att uttala R O M I N A?
 
Tydligen så är det svårt enligt vissa. Men då kan jag ju ger de som säger fel och inte tar sig tid att läsa HELA namet, utan bara titta lite lätt och snabbt och TRO: Romania!
 
 
 
Var det svårt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Helt anonyma kommentarer ignoreras..!
Skriv antingen in Namn, E-postadress eller URL/Bloggadress.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0


© 2009-2016 www.romiinap.blogg.se